min erfaring med sved på hænder + fødder og under arme.

Hvordan sved har påvirket netop dit liv .....

min erfaring med sved på hænder + fødder og under arme.

Indlægaf Cindie skrevet lør jul 17, 2010 11:17 am

Jeg har svedt siden barn, og har prøvet en masse cremer.
Jeg får når jeg sveder på hænder og fødder udslæt (eksem) og bruger forskellige Cremer for at komme af med eksemen. Eksemen får jeg fordi jeg sveder så meget at mine hænder og fødder ikke kan ånde, og der derfor opstår infektion. Har haft mange forskellige former for knopper osv og har snart prøvet alverdens cremer.
Min læge sende mig til en hudlæge, da hun ikke vidste hvad hun skulle gøre ved sveden. Hudlægen forslog Iontoforese som jeg fik igennem lidt over en måned. På det tidspunkt svedte jeg kun på hænder og fødder. Det virkede også, og jeg svedte ikke der mere, men desværre begyndte jeg at svede under mine arme lige så slemt som da jeg svedte på hænder og fødder. (Slemt hos mig er når der raner sveddråber ned af hænderne og fødderne.)
Derfor stoppede jeg den behandling, da det kun blev værre og værre.
Derefter begyndte jeg at svede på hænder og fødder igen lige så slemt som før. Så desværre sveder jeg 3 steder nu. Jeg synes ikke at Iontoforesen hjalp da jeg bare begyndte at svede et andet sted.
Min hudlæge ville ikke tilbyde noget andet hjælp.
Senere hen fandt jeg ud af ved hjælp af apoteket at en pH neutral antiperspirant og deodorant, spray virker rigtigt godt på mig, jeg bruger den under mine arme hverdag, og sveder ikke. Jeg synes den er rigtig god, og når jeg ikke har udslæt på hænder og fødder bruger jeg den også der, og den virker. Da jeg startede med at bruge den var jeg ikke særlig overbevist, da jeg har prøvet så mange forskellige produkter som ikke hjalp. Men den her virker. Har brugt den nu i et år. Se den her: http://www.medicteam.dk/default2.asp?idprod=95&id2=deo
Jeg er rigtig glad for den, og kan have t-shirt på igen uden at svede igennem!.

- Cindie
Cindie

Re: min erfaring med sved på hænder + fødder og under arme.

Indlægaf Annikka-c skrevet ons jul 21, 2010 7:11 am

Det lyder godt!

Hvordan bruger du deodoranten? Skal huden ikke være helt tør og hvornår smører du det på... om aftenen? Jeg har selv haft problemer med udslæt pga sved, så jeg kunne frygte at deodorant bare vil irritere og gøre det værre, hvis ikke huden er helt tør.

KH
Annikka
Annikka-c

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf Cindie skrevet fre jul 23, 2010 10:38 am

Jeg får ikke udslæt under armene, men når jeg har det på hænder og fødder svier det også hvis man putter det direkte på der, så det gør jeg ikke.
Min erfaring er at få udslættet/knopperne så meget væk som mulig inden man sprøjter det på.

Jeg tager 3 sprøjt under armene når jeg har været i bad, (lige er kommet ud og har tørret mig)
Det er selvfølgelig nok bedst hvis man er helt tør, men det kan jo være lidt svært at være hvis man sveder konstant, så i starten til det begyndte at tørre jeg engang med håndklædet så det værste var væk. Det er dog ikke et problem for mig mere under armene, nu er jeg tør når jeg har været i bad, men bruger den stadig for at holde det nede ellers sveder jeg bare igen.

På hænder og fødder er så problemet værst hos mig, pga. knopper. men ligeså snart at jeg kan se at cremen har virket og knopper er nogen lunde væk, sprøjter jeg også 3 gange på det (hvis det svir så vask det af igen) jeg sprøjter både hænder og fødder morgen og aften, i starten kan det være lidt længe om at tørre ind, men ca. efter to dage går det rimlig stærkt. Når jeg har sprøjtet det på gnider jeg det engang med hånden ligesom hvis det var creme der skulle smøres ud.

Jeg bruger spray, ikke roll on da jeg synes den sviger.

HÃ¥ber at du kunne bruge mit svar :)
Cindie

Indlægaf TBDK skrevet fre aug 27, 2010 3:37 pm

Der er andre producenter der laver spray/roll-on med samme indhold som medicteams (Aluminium Chloride + Aluminium Chlorohydrate er de vigtige indholdsstoffer), så spørg på apoteket/matas/etc. hvis de ikke lige har medicteams produkt.
TBDK

Tilbage til Sved erfaringer