Armsved.

Hvordan sved har påvirket netop dit liv .....

Armsved.

Indlægaf benjaminfh skrevet tors apr 17, 2008 3:10 pm

Hej læsere.

Først vil jeg lægge ud med at fortælle jeg er glad for have fundet denne side, det er gået op for mig at jeg ikke er ene om at lide af dette problem.

Jeg er en dreng på femten år. Jeg lider af af meget sved under armene. Jeg har altid svedt meget til trods for jeg altid har været i rigtig god form. lige fra badminton til fodbold. Jeg har spillet badminton på højt plan så længe jeg husker. Det var selvfølgelig noget nyt at begynde at svede til træning dengang jeg kom i puberteten. Dengang var det intet problem da jeg mente jeg svedte ligesom alle andre, vi talte også om det.. Tiden gik, og jeg begyndte så småt at svede lidt mere end andre. Også under armene i stedet for bare at få en svedig pande. Dengang var jeg lidt ligeglad da jeg som regel havde idrætstøj hvor våde pletter på tøjet ikke kunne ses.

Men en dag til min store overraskelse begyndte også at svede af at spille en smule bold ude i skolegården. Og da jeg fik øje på det kunne jeg ikke holde min arm nok nede. Heldigvis blev det aldrig set.

Tiden gik endnu en gang og jeg begyndte at svede under armene af ingenting. Jeg sad inde til time i skolen, og pludselig dryppede det ned af mine armehule. Til sidst var der svedt igennem min trøje. Sådanhar det stået til rigtig længe nu. Jeg går aldrig i farvet tøj, kun sort og hvid. Jeg elsker alle farver og har en masse af dem jeg så gerne ville kunne gå i. Den store ting jeg ikke fatter en brik af er: I skolen sveder jeg ekstremt meget under armene, ingen andre steder, sommetider hænder, men det er intet. Så snart jeg er kommet hjem og mærker mig under armene efter måske en ti minutters tid, er jeg helt tør. Er der ikek mere sved under armene eller er det noget psykisk? Jeg har hørt at man kan svede af at være nervøs, men det kunne jeg simpelthen ikke forestille mig er problemet da jeg er en meget udadvendt, slet ikke genert, nervøs og selvsikker dreng. Jeg kan bare ikke få det til at hænge sammen.

En dag fik jeg taget mig sammen til at tale med min mor om det. Hun kendte til mit problem, hun havde også haft svedpletter på trøjen fra hendes ungdom og tilbød mig at købe en god deodorant fra matas - en deokrystal.

Jeg tog deokrystallen på en eftermiddag, lod den tørre som stående på brigsanvisningen og tog videre til en hyggeaften hos en ven. Jeg startede med at få en lille svedplet. Senere gik den væk, og der var intet resten af aftenen. Jeg var skidehamrende glad. Jeg troede mit problem var løst. Mandagen tog jeg i skole som hver eneste kedelige mandag og følte mig tør. Senere ad skoledagen fik jeg en plet. Og den blev større og større. Jeg pjækkede resten af dagen fra skole. Jeg kunne ikke holde det ud. Jeg sagde det ikke til min mor. Jeg tog den på igen morgenen efter i håb om ingen sved. Sveden kom. Jeg kom skidesur hjem fra skole og forklarede min mor hvad der var sket. Hun tog ned i byen efter en Safety Five antiperspirant som ekspedienterne mente ville virke. Ligesom før virkede den en enkelt aften. Så svedte jeg underarmene. Jeg læste alt hvad der var at læse på internettet, hvilke produkter, hvilke erfariner osv. Jeg fik min mor til at købe en PerspireX. Jeg tog på den i går aftes, og idag, mandag (17. april) har jeg ingen sved haft underarmene. Jeg har været så glad, taget min trøje af, løftet armene som jeg har 'drømt' om at kunne uden at blive grint eller peget af. Jeg håber den virker fremover. Det virker som et lovende produkt, men har dog hørt at nogle har haft dårlig erfaring med dette produkt. Jeg vil meget gerne høre om jeres erfaringer med PerspireX.

Jeg håber i alle finder en måde jeres sved stopper på. Ingen har fortjent det.
benjaminfh

Indlægaf Blomst_87 skrevet ons maj 14, 2008 9:03 pm

Det var dog nogle triste episoder du har været udefor,har også en hel del og jeg kan følge dig hele vejen hvordan det opleves. Det simpelthen rædselsfuldt og man kan nærmest blive besat af at andre ikke skal opdage de her svedpletter. Jeg har også prøvet Matas krystal-deo og var ekstrem skuffet efter et par dage præcis som du oplevede.
Derimod er Perspirex et rigtig godt produkt,MEN husk at hold en pause,på et tidspunkt (hvis man bruger det for længe) holder virkningen op. Hold en pause på en måned. Og derefter brug det igen.
Jeg har været til lægen med mit problem og blev dernæst sendt til en hudlæge hvor jeg får noget medicin der hedder Ercoril, de virkelig gode,men igen kræver det at man holder pause i mellem. Nogle gange kombinere jeg ercoril og perspirex,det fungere udmærket.
Håber du kan bruge nogle af rådene.
Blomst_87

Re: Armsved.

Indlægaf Fubar skrevet ons jun 11, 2008 5:19 pm

Svedpletter er ingenting i forhold til at lugte som et omklædningsrum.

Jeg er lige gået igang med Persipirex på 2 dag og det har ikke virket endnu, men nu må vi se.
Fubar

Re: Armsved.

Indlægaf hansen skrevet fre jan 02, 2009 2:37 am

hej Benjamin. jeg har prøvet perspirex og det virkede en dag og jeg har aldrig været så lykkelig som den dag, jeg havde den fedeste skjote på og løftede mine arme og strakte mig og følte mig så fri. følelsen var så fantastisk at den altid vil sidde i mit hoved. . desværre virkede det ikke mere efter denne ene gang. dog blev jeg ved med at bruge den i håbet at virkningen ville komme tilbage. Det resulterede dog i, at jeg måtte stå op midt om natten for at vaske den af da det irriterde min hud så meget, at jeg blev ved med at ligge og klø indtil jeg gav op og stod op og vaskede det af igen. men har en veninde som det virker på og ikke har haft nogen hudirrition så håber, at det også går den rigtige vej for dig.
knuser hansen
hansen

Tilbage til Sved erfaringer