Sved under armene!

Spørgsmål og gode råd - fra bruger til bruger

Sved under armene!

Indlægaf -Anna. skrevet man feb 15, 2010 11:30 am

Hej.

Jeg blev virkelig lettet da jeg så denne her side, så jeg kunne se at jeg ikke er den eneste som sveder meget.
Jeg er en pige på 13 år. Jeg begyndte at svede da jeg var 11, 12-13 år.
I starten var det ikke særlig slemt. Hvis jeg bare havde en stor trøje på, gik det ikke i gennem. Og jeg troede egentlig bare at det ville ske et par gange, og så ville det holde op. Da jeg så kom i 7. blev det hele meget værre! Hver dag når jeg kommer hjem har jeg store pletter under armene på grund af sved. Jeg har før prøvet at snakke med mine veninder om det, men det var ligesom om at de ikke forstod det. Jeg gik i lang tid og holdt det inde i mig selv, og jeg blev ved med at tænke at jeg burde fortælle min mor det, men jeg kunne ikke få mig selv til det. I stedet fortalte jeg min lillebror det, og jeg kunne også bedre snakke med ham om det, og vise hvor slemt det var.
En dag hvor min mor og jeg skulle ud at shoppe, fortalte jeg hende det så, og jeg blev virkelig lettet over at få det sagt! Min mor købte så noget som hedder Perspirex i Matas men det har desværre ikke hjulpet. :(

Er der nogen der kender et produkt som virker?
Og hvad gør I når sveden går igennem tøjet? - altså, hvad gør I for at undgå det?

Jeg håber virkelig I svarer, for det er rigtig svært. Jeg frygter tit skolen, hvis nogen skulle se at jeg sveder så meget.

- Mig.
-Anna.

Re: Sved under armene!

Indlægaf emmabo skrevet tirs feb 16, 2010 8:58 am

Hej Anna

Jeg føler med dig, jeg har selv prøvet det samme. Ens liv bliver styret af sveden, og det resulterer i man må købe tøj efter det.
Jeg havde svedproblemer i 25 år inden jeg fik noget gjort ved det. Ligesom dig troede jeg,at jeg var den eneste der havde det sådan.
Jeg er blevet opereret for 3 år siden, og det hjalp også i starten, men efter et halvt år blev det næsten det samme igen, så øv øv.
Jeg er begyndt at bruge Safety Five, det er et produkt som skal sprøjtes i armhulerne inden man går i seng, og det skal gøres ca hver 3 dag for mit vedkommende, men på flasken står der hver 5 dag. Det er et produkt som kan købes hos Matas og koster ca. 130 kr. og det er til ca. et halvt år.
Jeg har næsten ingen armsved når jeg bruger det, så for mig hjælper det. Jeg synes du skal prøve det, og jeg håber virkelig det kan hjælpe dig. Lad mig høre hvordan det kommer til at gå dig.

Hilsen Birte
-Anna. skrev:Hej.

Jeg blev virkelig lettet da jeg så denne her side, så jeg kunne se at jeg ikke er den eneste som sveder meget.
Jeg er en pige på 13 år. Jeg begyndte at svede da jeg var 11, 12-13 år.
I starten var det ikke særlig slemt. Hvis jeg bare havde en stor trøje på, gik det ikke i gennem. Og jeg troede egentlig bare at det ville ske et par gange, og så ville det holde op. Da jeg så kom i 7. blev det hele meget værre! Hver dag når jeg kommer hjem har jeg store pletter under armene på grund af sved. Jeg har før prøvet at snakke med mine veninder om det, men det var ligesom om at de ikke forstod det. Jeg gik i lang tid og holdt det inde i mig selv, og jeg blev ved med at tænke at jeg burde fortælle min mor det, men jeg kunne ikke få mig selv til det. I stedet fortalte jeg min lillebror det, og jeg kunne også bedre snakke med ham om det, og vise hvor slemt det var.
En dag hvor min mor og jeg skulle ud at shoppe, fortalte jeg hende det så, og jeg blev virkelig lettet over at få det sagt! Min mor købte så noget som hedder Perspirex i Matas men det har desværre ikke hjulpet. :(

Er der nogen der kender et produkt som virker?
Og hvad gør I når sveden går igennem tøjet? - altså, hvad gør I for at undgå det?

Jeg håber virkelig I svarer, for det er rigtig svært. Jeg frygter tit skolen, hvis nogen skulle se at jeg sveder så meget.

- Mig.
emmabo

Geografisk sted: Vejen

Tilbage til Sved - spørgsmål