Hyperhidrosis og behandling?

Spørgsmål og gode råd - fra bruger til bruger

Hyperhidrosis og behandling?

Indlægaf Jaw skrevet tirs aug 12, 2008 12:58 pm

Hej

Jeg er ny inde på denne side og det er først indenfor meget kort tid jeg overhovedet har overvejet at tillægge mit svedproblem en egentlig diagnose.
Endnu er jeg ikke kommet så langt med det at jeg har diskuteret det med en læge, men jeg kan konstatere at jeg sveder altid. Under armene, i ansigtet, på skuldre, ryg, lænd, ben og fødder. Hænderne er gået fri indtil videre. Den mindste fysiske udfoldelse, varmeudsving udover stuetemperatur eller meget opmærksomhed fra større grupper af mennesker, gør at jeg sveder. Normalt går det væk hvis jeg sidder stille og ikke laver alt for meget og går jeg hjemme, mærker jeg ikke så meget til det, men i skole og på arbejde spiller det en stor rolle i mine rutiner. Ekstra t-shirts, undertrøjer, køkkenrulle i lommerne osv. Jeg træner jævnligt og havde egentlig en forestilling om at en mere aktiv dagligdag ville reducere min svedproduktion i takt med at jeg kom i bedre form, men det skete ikke.

Jeg håber ikke at jeg bryder reglerne ved at oprette et helt nyt emne, da jeg endnu ikke har kunnet overskue at skulle læse op om alt muligt forskelligt. I stedet håber jeg at kunne få nogle idéer til hvad jeg kan gøre for at få en mere "normal" svedproduktion. Lige pt. har jeg ikke økonomi til at gennemgå en selvfinancieret operation og vil gerne prøve nogle mere konservative muligheder hvis de findes. Jeg har hørt om No Sweat Pads, men idet jeg også sveder stort set alle andre steder end kun lige armhulerne, virker det som en lidt for konservativ mulighed for mig. Derudover har jeg hørt om at det var muligt at "lukke" svedporerne, men hvordan husker jeg ikke.

Alle former for hjælp til hvordan jeg kan forstå og komme videre med problemet er velkommen :)

Jakob
Jaw

Tilbage til Sved - spørgsmål