Iontoforese ??

Iontoforese, aluminiumklorid, antiperspirant, botox, operation, ETS, akupunktur etc.

Iontoforese ??

Indlægaf Isabell1 skrevet fre feb 26, 2010 3:30 pm

Jeg er en pige på 16 år, som lige har fået konstateret at jeg lider af hyperhidrosis. Jeg er nu blevet sat i gang med iontoforese behandlingerne og har fået det 3 gange indtil videre. Mit spørgsmål er nu, om man still eog roligt hen af vejen i behandlingsforløbet (f.eks. efter 3 gange) skal kunne mærke en forskel allerede der?? Det skal lige siges at jeg har 4 flere tider til hudlægen igen. Jeg får det lavet både på hænder og fødder. Jeg spørger fordi jeg netop ingen forskel kan mærke endnu, og jeg er ved at blive lidt bekymret om det så er et tegn på, at det ikke hjælper. Jeg håber nemlig at kunne slippe for de operationer, som der er til det.

Håber der er nogen som kan svare og hjælpe.

Hilsen Isabell1
Isabell1

Re: Iontoforese ??

Indlægaf S.Hansen skrevet søn feb 28, 2010 1:50 pm

Kære Isabell1

Du skal bare være tålmodig.
Resultatet afhænger af mange faktorer.
F.eks:
Længden af den enkelte behandling, strømstyrken under behandlingen, apparatet pulserer eller ej.
Der findes desværre ikke så meget videnskabelig information angående Iontoforese, så jeg tror ikke du vil kunne finde et skema der fortæller hvornår det begynder at virke.
Min egen erfaring, (jeg sveder normalt, men bruger det af andre årsager) viser at virkning kommer efter 7-10 behandlinger over 2 uger.
Herefter går det stærkt, og kræver herefter kun en enkelt behandling om ugen for at beholde virkningen.
Mit apparat er indstillet til 10-12mA, 2x15min og pulserende strøm.

Andre har sikkert en anden erfaring, men jeg tror at du bare skal være tålmodig, så kommer virkningen nok.

Held og Lykke.
Søren Hansen
S.Hansen

Indlægaf Isabell1 skrevet man mar 01, 2010 9:16 pm

Mange tag for dit svar! :)

Jeg har fået besked af lægen at jeg skal tage 2x10 min på både hænder og fødder. Lægen havde sagt til mig at det ikke betød noget med hvilken styrke man satte det på, men det kunne jeg ikke rigtig forstå. Så mange tak for dit svar.. Jeg mangler 3 behandlinger endnu, så jeg håber det kommer til at hjælpe, selvom jeg ingen forskel kan mærke nu :(
Isabell1

Indlægaf S.Hansen skrevet fre mar 05, 2010 10:44 pm

Måske du og din læge kunne få glæde af denne artikel som fortæller om strømstyrkens påvirkning af behandlingen.
http://www.farma.ku.dk/index.php/Ind-vi ... va/1877/0/
S.Hansen

Indlægaf Cindie skrevet søn jul 18, 2010 9:33 pm

Hej :)

Jeg har prøvet det, og sveder selv på hænder og fødder.. det virkede på mig efter noget tid. Men begyndte at svede et andet sted, så derfor stoppede jeg det. Men det er rigtig godt til dem det fungere fint med.
Men der går nogen behandlinger til før man begynder at mærke det.

Har det virket på dig nu? og er du blevet glad for det?
Cindie

Tilbage til Behandlingsmetoder