Mit udgangspunkt er:
- at de iontoforese apparater der fås i bund og grund er almindeligestrømforsyninger, som de kendes fra fysiklokalet i folkeskolen.
- Bakkerne er bare bakker, der kan lede strømmen, på samme måde som en foliebakke kan.
- Puderne til armhuler er grundlæggende en svamp eller en klud med strømledende tråde i.
Hvorfor tager medico industrien tager så meget for et iontoforeseapparat
? Jeg tror nogle af grundene er:
- De skal tjene penge, og helst mange!
- Det koster penge at få apparater godkendt til health care, den slags skal godkendes af sundhedsstyrelse.
- Mange af apparaterne kommer i en kuffert
- Mange af apparaterne er i fancy kabbinetter, der skal signalere high tech.
Jeg vil selvfølgeligt i starten se om jeg kan få af- eller bekræftet om de dedikerede apparater er mere avancerede end ovenstående udlægning. Men jeg er personligt ikke i tvivl, om hvad udfaldet bliver.
Hvad nu hvis det hele er så simpelt (en strømforsyning, ledninger, og en foliebakke!!) hvad skal vi så? Vi skal skrive en liste med præcis hvilke remedier folk skal købe og give folk en vejledning i hvordan det skal bruges. En vejledning endnu bedre end dem medico industrien sender med deres produkter.
Og så det allervigtigste, vi skal undersøge hvad der kan gå galt, og understrege dette godt og grundigt overfor læserne. Vi skal sikre os at vores projekt ikke er spor mere risikabelt at bruge end de dedikerede produkter.
Go for it!!!