Erfaringer med urtemedicin?

Iontoforese, aluminiumklorid, antiperspirant, botox, operation, ETS, akupunktur etc.

Erfaringer med urtemedicin?

Indlægaf gryphon skrevet tirs nov 23, 2010 9:27 pm

Hej,

Jeg er en mand på 30 år. Jeg har altid svedt meget, men efter et stress-sammenbrud for et par år siden, er det blevet helt ekstremt... Jeg må skifte tøj mange gange om dagen, og bliver nærmest gennemblødt bare af at gå en kort tur. Mit største problem er at jeg bliver ekstremt kold af al den sved, og da mit immunsvar pga. af mit stresssammenbrud ikke er på toppen, bliver jeg efterfølgende syg, hvorfor jeg her om efteråret/vinteren nærmest er konstant syg :(

Jeg har i forbindelse med min stress haft succes med forskellige alternative behandlingsformer, heriblandt urtemedicin... Jeg har derfor surfet lidt på nettet, og bl.a. fundet dette link:
http://www.iloveindia.com/indian-herbs/excessive-sweating-herbs.html

Er der nogen, der har haft erfaring med nogle af disse eller andre urter til behandling af svedproblemer?
White Peony Root (Paeonia albifloria)
Astragulus
Schisandra Berry (Schisandra chinesis)

Håber på svar :wink:

cheers, Gryphon
gryphon

Re: Erfaringer med urtemedicin?

Indlægaf Annikka-c skrevet tors dec 02, 2010 6:20 am

Jeg har ikke forsøgt med urtemedicin mod sved og ved derfor ikke om det hjælper (måske er der én derude, der har prøvet?).

Mod nedsat immunforsvar har jeg rigtig gode erfaringer med Urtepensil (fås hos Matas og i helsekostbutikker). Jeg har taget dem i 10 år. Hvis jeg stopper et par dage kan jeg straks mærke at jeg begynder at blive forkølet m.m. Men det hjælper altså ikke når det drejer sig om sved.
Annikka-c

Geografisk sted: Danmark

Tilbage til Behandlingsmetoder