Det er vel ikke et problem...?

Læger du kan anbefale

Det er vel ikke et problem...?

Indlægaf Annikka-c skrevet tors jun 21, 2007 8:36 pm

Jeg har lige været ved min læge i anden anledning og spurgte efter konsultationen sådan lidt tilfældigt om, hvor mange patienter, hun havde der kom på grund af sved. "Ingen", svarede hun og bladrede distræt videre i nogle papirer.

Jeg spurgte igen: "Hvor mange patienter har du, bare sådan cirka, der har svedproblemer."

Lægen svarede, igen distræt "Åh, bare én patient en gang i mellem, og så får de et råd om at købe noget svedmiddel, hvad er det nu det hedder, på apoteket, og så hører jeg ikke noget fra dem mere, så det er kureret på den måde". Og derefter bladrede hun videre.

Hyperhidrosis eksisterer åbenbart ikke rigtigt i en almindelig læges bevidsthed. Hvis man kom til hende med svedproblemer, ja, så ville man så bare få en rutinemæssig behandling i form af et råd om at gå på apoteket og købe et aluminiumklorid-holdigt produkt, der kun ville gøre problemet værre, hvis man lider af meget sved. Nice!
Annikka-c

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf rainman skrevet tirs aug 21, 2007 7:51 pm

Hej Anikka-C,

Hvis din læge har problemer med at forstå at hyperhidrose er et problem.. behøver hun bare kaste et blik her og se hvad folk skriver.
rainman

Geografisk sted: København V

Indlægaf lullu skrevet tors aug 23, 2007 5:38 am

Det er heldigvis ikke alle læger, der er sådan. Jeg var lidt i tvivl om hvordan min læge ville tage det, og om han bare ville slå det hen, men jeg fik en henvisning til hudlæge med det samme.

Jeg endte så med at sige nej til de tilbud jeg fik der (iontoforese og operation). Det er et par år siden, og da jeg tog problemet op med lægen igen i år, foreslog hun selv botox
lullu

Indlægaf Chriss skrevet tors okt 04, 2007 8:46 pm

Hej Lullu, hvor bor den hudlæge, du fik henvisning til? hvis de t er i khb'sområdet vil jeg være meget glad for at få et navn på vedkommende elelr adressen på klinikken.

Eller hvis der er andre, der kender en hudlæge, de synes er god i eller i nærheden af københavn.
Chriss

Geografisk sted: Århus

Indlægaf lullu skrevet lør okt 06, 2007 4:45 pm

Hej Chriss,

Jeg fik en henvisning til Klinik for Hudsygdomme, som ligger på Banegårdspladsen 1, lige ved siden af Hovedbanegården. Jeg ved ikke om det er de bedste hudlæger der findes, men det var der min læge sendte mig hen. Det er jo også stadig din læge du skal tale med for at få en henvisning, men jeg håber du har en nogenlunde fornuftig læge, der kan se at du har et problem. Hvis du overvejer Botox, ved jeg ikke om du behøver at gå til hudlæge, jeg blev i hvert fald sendt direkte til hospitalet.
lullu

Indlægaf Mille skrevet man feb 25, 2008 4:58 pm

Mit problem var nærmest lidt omvendt. Min egen læge var utrolig sød og forstående, og jeg fik straks en henvisning til en hudlæge med eventuel behandling med iontoforese.
Men da jeg så kom hen til hudlægen, bestilte han bare noget aluminiumklorid hjem, som jeg så skulle prøve
Mille

Re: Det er vel ikke et problem...?

Indlægaf TBDK skrevet lør jul 10, 2010 1:35 pm

Man skal få lægen til at lave henvisningen så man selv kan finde hudlægen og så ringe rundt og høre hvilke behandlinger de kan tilbyde og finde ud af hvordan deres indstilling til problemet er. Det er også en god ide med hensyn til at få en tid indenfor en rimelig periode da nogle af hudlægerne har meeeeeget lange ventetider.
TBDK

Tilbage til Gode læger